Dag 4 (14 mei 2012)

Het begon inmiddels gewoonte te worden: 5:30 wakker. Vandaag zouden we naar Vancouver Island/Tofino gaan. Daarom in de vroegte maar de laatste zaken op orde gemaakt. Hierna nog even het weerbericht gechecked en dit zag er goed uit. Om 6:00 werd (o)pa door Wil gewekt want deze ging weg om op de kleinkinderen te gaan passen. Om 6:30 zaten we met Cees aan het ontbijt en we hadden inmiddels afgesproken dat we niet de geplande veerhaven Horseshoe Bay maar Tsawassen zouden nemen. Beide gaan naar Vancouver Island/Nainaimo maar de laatste zou een stuk beter, zonder files te rijden te zijn. Gevolg was wel dat uiteindelijk het veer om 10:15 i.p.v. 9:00 ging . Dit mocht de pret echter niet drukken. We waren ruim op tijd en hebben in de zon gewacht de ferry.

Nadat deze was  aangekomen konden we vrij vooraan parkeren en we hadden dus een mooi uitzicht.

De vaart duurde maar liefst 2 uur en we hebben een hoop gezien. Helaas geen walvissen maar dat komt mogelijk later nog wel. Onderweg bleek er een stevige wind op het dek te staan en we besloten om maar binnen de vaart te vervolgen. Ik ben nog wel enkele malen op het dek geweest om foto’s en filmpjes te maken. Toen we uiteindelijk aangemeerd waren konden we vrij vlot wegrijden. Onderweg werd de natuur steeds mooier en de temperatuur steeg weer tot bijna 25C. Bij de doorgan van Port Alberni hebben we  een lekker broodje de Subway gegeten. Hierna zijn we  weer verder op pad gegaan om Tofino te bereiken.

De weg was heel erg steil en op en neer, maar daarom er niet minder mooi om. Sterker nog het werd steeds mooier. Wij zijn nog een aantal malen gestopt om de meren en de bergen te fotograferen en  ons te verbazen over uitgestrektheid van de ongerepte natuur.

We zijn nog nooit 100 km lang zo weinig menselijke invloed tegen gekomen. Samengevat: uren rijden en genieten. Om 16:00 waren we uiteindelijk in Tofino en konden vlot in het hotel “Best Western Tinwis” inchecken. De kamer bleek super en had een uitzicht uit duizenden. We keken direct op het strand met mooie natuurlijke eilanden in de zee.

Na even geprobeerd te hebben of internet wel werkte zijn we even op het strand geweest. Dit leek echt wel een ansichtkaart.

We hebben e.e.a. vastgelegd en zijn toen richting Tofino gereden.

Hier zouden we bij Restaurant Shelter gaan eten. Deze stond goed bekend op Tripadvisor en ons leek het ook wel wat. Het restaurant bleek super gezellig en het uitzicht was gedeeltelijk op de baai met diverse eilanden daarin. Ook hier hebben we weer heerijk gegeten. Na het eten nog even gewandeld en 5 geocaches op onze erelijst geschreven. (btw onze 2e internationale/Canadese cache bleek goedgekeurd en was diezelfde dag 3 x gevonden). Na terug te zijn  in het Hotel heeft (o)pa even een tukje gedaan en ik heb deze blog geschreven. Ondertussen ook nog even proberen om een mooie avondfoto te nemen. Het is nog wel spannend of ik de blog op tijd geupdate krijg omdat het internet nog steeds niet werkt. Ik probeer nog wel een oplossing te bedenken. We zullen vanavond wel vroeg gaan slapen. Morgen staat een korte wandeling in een regenwoud en korte bezoekjes aan 2 stranden op het pogramma. Natuurlijk zal de terugtocht naar Abbotsford die dag af sluiten.