Dag 5 (15 mei 2012)

(Note: De foto’s van dag 4 staan inmiddels in het foto album, zie link onderaan dag 4)

In tegenstelling tot de voorgaande dagen sliepen we tot na 7:00 uur uit. Het zal wel door de oceaanlucht gekomen zijn. In ieder geval we waren dus goed uitgerust en konden weer veel op het programma zetten. Voor het ontbijt eerst maar weer genoten van het uitzicht. Ook hier gelijk maar weer wat video’s en foto’s gemaakt.

Hierna zijn we gaan ontbijten. Het onbijt was niet inclusief en bij aankomst bleek dat het ook geen ontbijtbuffet betrof maar een a la carte ontbijt. Aan (o)pa gevraagd wat deze wilde eten. Nou, iets eenvoudigs zei die. Ik heb uitgelegd dat dat niet gaat want we zijn in Canada met Amerikaanse gewoontes. Afin ik heb het eenvoudigste besteld maar dit bleek toch weer een stevige maaltijd. Eieren, ham, fruit, patatoes hash (soort gebakken aardappelen) en twee superdikke boterhammen. (O)pa heeft alles lekker verorberd en ik verdenk hem ervan dat als hij thuiskomt, s’morgens na het opstaan gelijk aardapplen gaat schillen ;-). Na het ontbijt eerste even naar huis gebeld om even alle belevenissen uit te wisselen. Inmiddels kregen we ook een mail dat onze tweede internationale/Canadeese geocache actief geworden was. Ook was deze inmiddels reeds 3 x gevonden. Daarna hebben we de koffers weer gepakt, uitgechecked en op weg gegaan voor de terugreis. Onderweg echter hebben we echter nog wat tussenstops gemaakt. Als eerste stopte we bij Long Beach en daar lagen honderden boomstammen die door diverse stormen op het strand gespoeld waren. Supermooi, en we maakte diverse foto’s. In de verte was iets bijzonders te zien. Uit zee was namelijk te zien hoe een soort bewolking onston, en direct het land op dreef.

Hierna zijn we weer op pad gegaan naar het volgende punt: Het Pacific Rim Rainforest. Hier was een regenwoud te zien met heel dikke bomen en heel veel plantensoorten. Daarnaast waren ook heel veel mossoorten te zien. We hier hebben ongeveer 1 km over houten wandelpaden gelopen.

Vervolgens zijn we ook hier weer vertrokken om naar het laatste punt te gaan: Cathedral Grove. Ook dit was een korte boswandelingmet al dan niet nog dikkere ceder bomen.

Inmiddels was het weer 25C geworden en we reden verder naar de ferry in Nainaimo. Onderweg toch weer een paar mooie foto’s gemaakt en uiteindelijk kwamen we om 14:45 bij de ferry aan.

Hier hebben we een half uur gewacht, voordat de ferry vertrok. Onderweg naar Tsawassen hebben we lekker op het zonnedek gezeten en waren er weer heel mooie vergezichten te zien.

Na aankomst om 17:30 zijn we weer naar Abbotsford gereden. Daar het erg druk was arriveerden we hier pas om 18:45. Wil en Cees hadden inmiddels al gegeten maar Wil had toch weer een lekkere Hollandse maaltijd voor ons bewaard. Hierna hebben we nog een gezellige avond gehad waar (o)pa, Cees en Wil toch weer erg veel hebben gelachen. Hierna lekker weer naar bed gegaan want morgen gaan we met Wil en Cees naar het zomerhuis aan de Sunshine Coast.